מזל שור בקבלה

מזל שור בקבלה - קבלה ויהדות

מזל שור בקבלה

הקבלה – תורת הסוד היהודית היא תפיסת עולם שלמה של יהדות מיסטית. יהדות וקבלה כבר הולכים יחדיו מאות שנים וגיבושה המוכר לנו כיום נעשה במאות ה- 12 וה- 13 בדרום צרפת ובספרד. במרכז הקבלה ניצבת שאיפת המקובל להתאחד באופן מיסטי חוויתי ואף תודעתי עם האלוהות. קבלה תופסת את המציאות הגשמית כמערכת של סימבולים המשקפת את גילויי האלוהות בעולם. על ידי התבוננות מבקש המקובל לחשוף את ההוויה האלוהית הנמצאת לפי הקבלה בכל מצוי. כך מנסה המקובל לשלב בין נשמתו לשורשה האלוהי ואף להיכלל בה. מערכת סמלי הקבלה כוללת גם פירושי חלומות לפי הקבלה וגם את האסטרולוגיה וגלגל המזלות והפרשנות המלווה אותו.

קבלה – מזל שור וחודש אייר

הקבלה משייכת את מזל שור לחודש אייר וליסוד האדמה. בני מזל שור נוטים לפשטות רבה ועקשנות. השגרה היא לחם חוקו של בן מזל שור ושינויים אינם רצויים לו, אלא אם היוזמה היא שלו. באופן רגיל מעדיף בן מזל שור את שמירת הקיים משינויים תכופים. בני מזל שור אינם נזקקים רבות לאחרים והם בעלי מזג נוח ושלווה פנימית. יש להם חוש עסקי מפותח וכסף או רכוש רב עשויים לסנוור אותם. הם מצטיינים בגבורה וביכולת לשאת עול ואחריות רבה.

מזל שור – קבלה והסמליות הקשורה בה

ספר היצירה קושר את האות ו' עם מזל שור וחודש אייר בקשר מיסטי קבלי. הקבלה רואה באות ו' מגדלור העומד על צוק או סלע. "עמודו של עולם". בנוסף לכך, רואה הקבלה את העולם כעומד על מידת הרחמים ולכן האות ו' עושה את התיווך בין העולם למידת הרחמים. כלומר, האות ו' כמו מזל שור נותנת לעולם את מידת הרחמים שלו. המילה חודש אייר שהוא החודש של מזל שור היא מילה שמגיעה מן המילה הקדומה "איירו" שפירושה אור. בתנ"ך משמעותו של חודש זה הינה "ירח זיו" מן האור. יש הרואים לפי הקבלה את מזל שור כמו רמז לכפרה על חטא העגל ביציאת מצרים.

השיעור והתיקון של חודש אייר

לפי הקבלה, התכונות של מזל שור הן – יציבות, יצירתיות, עקשנות, תבונה, הגיון, נהנתנות, רכושנות, התמדה ועקביות. המזל הקוטבי הוא עקרב שתכונותיו העיקריות הן – תחכום, מניפולטיביות, יכולת התחדשות, עוצמה, חושניות, פרובוקטיביות ויכולת חדירה לנפש הזולת. את השיעור אמורים בני מזל שור ללמוד ממזל עקרב כדי ליצור את האיזון הראוי.
התיקון של מזל שור מקושר לשבט יששכר שמזל שור קשור עימו על פי הקבלה. אנשי שבט יששכר היו בקיאים וחכמים ושלטו בסוד העיבור – ידעו לחשב שנה מעוברת, כדי לשמור על סינכרוניזציה עם השנה האסטרונומית – דבר שהיה ידוע לבודדים באותה עת. בקבלה התיקון צריך להיות עקב זאת, בידע שאצור בהם למען הכלל מתוך מניעים כלליים ולא אנוכיים ולא למען עצמו בלבד.

 

כנסו לאתר  ASKme ודברו עם מומחים לאסטרולוגיה ולקבלה יהודית, ,  ASKme נבחרת מומחי המיסטיקה של ישראל מייעצים ונותנים תשובות בכל הקבלה, המיסטיקה והאסטרולוגיה הקבלית  בטלפון :  03-3726075

03-3726075