מזל דגים בקבלה

מזל דגים בקבלה - קבלה ויהדות

מזל דגים בקבלה

הקבלה שהיא תורת הסוד או המיסטיקה היהודית היא אחת מצורות הביטוי הרוחניות של יהדות אצל היהודי המאמין. כיום אין יהדות בלי קבלה כפי שאין יהדות בלי הלכה. הקבלה תופסת את המציאות הגשמית שבה אנו חיים ואת כלל התופעות שבה כמערכת של סמלים המשקפים את גילויו השונים של האל בעולם זה. איש קבלה שואף להתאחד איחוד מיסטי וחוויתי עם האלוהות. הוא מעוניין לחדור לתוך המציאות תוך התבוננות וחשיפת ההוויה האלוהית הנמצאת ומסתתרת בכל מקום ובכל מצוי. על ידי כך מעוניין איש הקבלה להתעלות לשלמות רוחנית ולהיכלל בתוך האלוהות. הקבלה מבחינה בין אין סופיותו של האל שאותה אין להשיג, ובין האלוהות המתגלה המכונה עשר הספירות שבעזרתן ברא האל את העולם. לפי הקבלה גם גלגל המזלות הוא מערכת של סמלים, כמו חלומות בקבלה וכדומה.

קבלה – מזל דגים וחודש אדר

הקבלה משייכת את מזל דגים לחודש אדר והיסוד שלה הוא מים. בני מזל דגים מאופיינים על פי הקבלה כבעלי אמונה והבנה גדולים, רגישים המכירים את נפש האדם על רזיה השונים. מאפיין חשוב אחר הוא שקשה מאד לאחרים להבין את העל-מזל זה או לעמוד על טיבו. יש לבעל המזל צבעוניות רבה באופי וכשרון רב לחיקוי. הוא מסוגל להתאים עצמו למצבים משתנים בהתאם לנדרש ולנסיבות, הוא יודע להסתגל לזמנים ולמצבים קשים, ויש לו סבלנות רבה. כמו כן, הוא יודע לסלוח וחולם על עולם אידיאלי – עולם טוב יותר. בנוסף לכך, לפי הקבלה, קיימות בבעל מזל דגים סתירות רבות: אהבה – שנאה, ענווה – כוח, הכנעה וכדומה. הוא בז לחיי החומר ונוטה לכיוון הרוחניות. לפי הקבלה כאשר החיים נהיים קשים יש בו נטייה לברוח לעולם החלומות או הרוח ותמיד פועמת בו רחמנות רבה כלפי הזולת.

סמליו של מזל דגים על פי הקבלה

בספר היצירה משייכים את האות ק' עם מזל דגים ועם חודש אדר ורואים ביניהם קשר מיסטי עמוק. יהדות הקבלה רואה באות ק' צורה הדומה לק' של מחט ששרויה בה אנרגיה של הקפה, סיבוב וסגירת מעגל. גם מזל דגים סוגר את מעגל המזלות (גלגל המזלות) שמתחיל במזל טלה ומסתיים בדגים. ישנם אנשי קבלה הרואים באות ק' עוצמה גדולה במיוחד בגלל המצאותה בראש המילה "קדוש".
לפי הקבלה, חודש אדר מקושר למזל דגים והמילה אדר מקורה במילה "אודר" שמשמעותה דבר מה נשגב ואדיר או גבורה וזאת עקב האמונה הקבלית כי משה רבנו נולד בחודש זה. בקבלה, גם המילה הדר מיוחסת למילה אדר, וגם העובדה כי בחודש אדר עולים פני המים והדגה גדלה בים וכך מתקשרת המילה למילה אדר במובן של שלד או עצם של דג כלומר: אידרה.

השיעור והתיקון של מזל דגים לפי הקבלה

בקבלה השיעור של מזל דגים מגיע מן המזל הקוטבי לו שהוא מזל בתולה שתכונותיו הן דייקנות, חריצות, ביקורתיות, תכליתיות, יעילות, כדאיות וכן תכנון וארגון.
התיקון של מזל דגים בקבלה מבוסס על שבט נפתלי שקשור במזל דגים, מכיוון שסמלו של שבט זה הוא איילה שלוחה המייצגת את רוח השבט היוצאת להפיץ את דבר האלוהים ותורתו. לכן על התיקון לפי הקבלה להיות מבוסס על יכולתו להפיץ ברבים אנרגיות רוחניות רבות.

03-3726075