מזל טלה בקבלה

מזל טלה בקבלה - קבלה ויהדות

מזל טלה בקבלה

הקבלה שהיא תורת הסוד או המיסטיקה היהודית בעלת שורשים רבים בתקופה העתיקה, אך היא התגבשה בסוף המאה ה 12 בדרום צרפת ובספרד. יהדות על פי הקבלה היא דת סימבולית המנסה להתאחד עם האל בדרכים רוחניות שונות ולצמצם את הפערים בין המאמין, העולם הגשמי והאל. הקבלה רואה במציאת מערכת של סמלים המסייעת למאמין בדרכו להתחברות הנשמה עם בורא עולם. יהדות לפי הקבלה התקבלה על חלקים רחבים מעם ישראל ותנועת החסידות כולה מבוססת על הקבלה. הקבלה השפיעה על תחומים רבים ביהדות, כולל ההלכה והמנהגים היהודים וגם על הספרות, התפילה, המוסר ופרשנות המקרא. מערכת הסמלים כוללת חלומות לפי הקבלה וגם את גלגל המזלות וכדומה.

קבלה – מזל טלה וחודש ניסן

יהדות הקבלה משייכת את מזל טלה לחודש ניסן וליסוד האש. בני מזל טלה נחשבים לתקיפים שנוטים להתבודדות. הם נחשבים לאנשים שמעוניינים בסיפוק רצונותיהם באופן מיידי וחייבים להיות ראשונים בכל דבר. מוטיב חשוב באופיים הוא המנהיגות ואף המלכותיות. הם בעלי יוזמה הרוצים להוכיח לעצמם ולאחרים שהם מסוגלים וקיימים. לפי הקבלה, בני מזל טלה פועלים בנחרצות להשגת יעדיהם ומסלקים מדרכם כל דבר היכול להוות מכשול או עיכוב. כאשר מטילים על בן מזל טלה מגבלות הוא עלול להגיב בתוקפנות, אך הוא נוטה לחסד ורחמים. יחד עם זאת בן מזל טלה הוא גאוותן ועקשן והערכתו העצמית גבוהה במיוחד ואף מופרזת לעיתים. אומרים עליו שאם ידע לשלוט בעצמו יוכל להיות מנהיג מוצלח.

מזל טלה – קבלה והסמליות הקשורה בה

בספר היצירה מקשרים את מזל טלה עם האות ה' לקשר מיסטי יחד עם חודש ניסן. לפי הקבלה האות ה' היא אות קדושה. משום שבאות זו נברא העולם "אלה תולדות השמיים והארץ בהבראם", אך גישה אחרת קוראת פסוק זה כך: "אלה תולדות השמים והארץ ב-הא בראם" כלומר, ברא אותם באות ה'. כך גם מזל טלה שהוא הראשון בגלגל המזלות, וכך חודש ניסן שהיה החודש הראשון למניין החודשים מיציאת מצרים. שמו של חודש ניסן מגיע מהמילה ניצן המסמלת את האביב ותחילת שנה חדשה: "ניצנים נראו בארץ עת הזמיר הגיעה". מזל טלה כמו חודש ניסן מסמל את תחילת גלגל המזלות ואת תחילת השנה האסטרולוגית.

השיעור והתיקון של מזל טלה בקבלה

תכונותיו של מזל טלה: אומץ לב, טוב לב, נחרצות, כריזמה וצורך תמידי בריגושים. נמצאים על גלגל המזלות בקוטב של מאזניים שמסמל הרמוניה, שלווה, פייסנות, סימפטיה ואמפתיה, זוגיות זורמת והיכולת לעגל פינות, שלווה ורוגע. מקוטב זה צריכים בני מזל טלה ללמוד שיעור כדי להגיע לאיזון הנכון.
התיקון של מזל טלה מתבסס על שבט יהודה שמזל טלה כרוך בו על פי הקבלה. יהודה היה זה שגילה גדלות נפש כלפי כלתו, תמר, לאחר שיכול היה להרגה כדי שבושתו לא תתגלה בפומבי. לפי הקבלה, תיקון מזל טלה מתבסס על יכולת לראות את טובת הזולת ולהתעלות מעל חשבונות אישיים.

03-3726075