מזל מאזניים בקבלה

מזל מאזניים בקבלה - קבלה ויהדות

מזל מאזניים בקבלה

קבלה היא חכמת הנסתר, פילוסופיה אשר צובעת את חייהם ואת השקפתם של אלו המתעניינים והעוסקים בקבלה בכל תחומי חייהם. תורת הקבלה היא תורת המיסטיקה אשר נלווית ליהדות, והיא מנסה לפתוח צוהר לעולם הרוחני של האדם, באשר הוא. הקבלה עוסקת במספר רב של תחומים, הן בעולמו הפנימי של האדם, בחלומות, בזוגיות, בהצלחה – ולמעשה בכל תחומי החיים. בקבלה ישנן תובנות פילוסופיות חשובות, אשר יכולות לעצב את אורח החיים של האדם, גם במידה והוא נחשף ליהדות או קבלה בשלב מאוחר. לפי הקבלה, יש חשיבות לחודש שבו נולד האדם, שכן החודש יכול להעיד על מזלו, והמזל יכול לספק אינפורמציה מרובה באשר לאופיו, סגנון מחשבתו, עולמו הפנימי והתנהלותו היומיומית.

קבלה – חשיבות המזלות והחלומות

כאמור, בקבלה יש מקום חשוב ביותר עבור מרכיבים אשר יכולים להעיד על עולמו הפנימי של האדם: לחלומות לפי הקבלה יש חשיבות רבה, משום שהם יכולים לספר רבות על העולם הרוחני של החולם, וכן גם לחודש ההולדת יש חשיבות בקבלה, כפי שיש לו חשיבות ביהדות. חודש ההולדת והמזל של האדם יכולים להעיד על תכונותיו ועל התיקון שעליו לעשות.

קבלה – מהו, בהתאם לתפיסת הקבלה, הקשר בין מזל מאזניים וחודש תשרי?

חודש תשרי הוא החודש של בני מזל מאזניים, ואכן חודש זה הוא חודש חגי ראש השנה ויום הכיפורים ובתקופה זו נמדדים מעשיו של האדם. הקשר בין שמו של מזל המאזניים לעיתוי של תקופה זו, הוא שבזמן זה נשקלים על כף המאזניים כל מעשיו שהצטברו במהלך השנה. אכן, מאזני המשפט הם סמלו של מזל המאזניים: זה החודש וזו העת שבה נשקלים מעשינו הרעים אל מול מעשינו הטובים. יסודו של מזל המאזניים הוא האוויר – הקו האמצעי, אשר מכיל כוח איזון רב וכוח חשיבה. תכונות אלו מאפיינות את בני מזל המאזניים, אשר מתאפיינים בשיקול דעת מאוזן ובריא ובחוש צדק מפותח.

מהם מאפייניו של מזל מאזניים?
בדומה לכל מזלות האוויר, לפי הקבלה, בני מזל מאזניים הם חברותיים, אמינים, פתוחים וחמים. בני מזל מאזניים לרוב יכולים להבין את כאבו של הזולת והם אוהבים לסייע לו. בני מזל מאזניים ידועים ביכולת מפותחת מאוד של הקשבה והזדהות עם הזולת, עם מחשבותיו ועם רגשותיו. יחד עם זאת, קשה להם להעניק מעצמם, לסייע ולעזור לבן אדם אחד בלבד. אף על פי שהם בעלי כוונות טובות, הם יכולים להגיע די במהרה למצב של ריקון מאנרגיות, ולמצב של סטגנציה וחוסר החלטיות. מאחר שהם מאוד רציונאליים, הם יכולים למצוא את עצמם בקונפליקט בין רגשותיהם ובין תובנתם, ואז, בעקבות הדיאלוג הבלתי פוסק בין השניים, הם עלולים להגיע למצב של התשה וישיבה על הגדר. כמו כן, לפי הקבלה, רגישותם המיוחדת של בני מזל מאזניים יכולה לאפשר להם לעתים להגיע לתובנות אינטואיטיביות כמעט על טבעיות. עבור בני מזל מאזניים, תכונה זו יכולה ליצור בעיה, וזאת משום שהם מתאפיינים גם בחשיבה רציונאלית מאוד. לבני מזל מאזניים יש קושי להישאר במערכות יחסים זוגיות לאורך זמן רב ולרוב הם נוטים להסתייג מהתחייבויות.

03-3726075