מזל דלי בקבלה

מזל דלי בקבלה - קבלה ויהדות

מזל דלי בקבלה

יהדות על פי הקבלה היא מערכת סמלים של המציאות שבאמצעותה שואף המקובל להתאחד איחוד מיסטי עם האלוהות ולצמצם את הפער בינו לבין העולם הגשמי ובין האל. לקבלה יש השפעה גדולה על חיי הרוח של היהודים ותנועות גדולות ביהדות התבססו עליה – החסידות ולפניה השבתאות. יהדות הקבלה השפיעה גם על יהדות ההלכה, על פרשנות המקרא, על ספרי תפילה, ספרות מוסר וכדומה. על פי הקבלה מבקש המקובל לחדור למציאות זו על ידי התבוננות ולחשוף את האלוהות המסתתרת בכל הנמצאים. על ידי כך מבקש המאמין להשיב את נשמתו לשורש האלוהי ולהיכלל בתוכו. בקבלה ישנן מערכות סמלים רבות וגם חלומות לפי הקבלה מקבלים פרשנות מיוחדת. מערכת הסמלים שבתוכה קיימת יהדות הקבלה כוללת גם את גלגל המזלות המקבל פירוש משלו לפי הקבלה.

קבלה – מזל דלי – חודש שבט

מזל דלי על פי הקבלה משוייך לחודש שבט. בעלי המזל הזה הם מפתיעים, מעוניינים במעורבות חברתית, מתעניינים בדברים חדשים, סקרנים ובעלי משמעת עצמית. לאנשים אלה קשה להישאר במקום אחד והם זקוקים תמיד למרחבים ולאופקים חדשים. בני מזל דלי נחשבים לאנשים יצירתיים מאד, ספונטנים ומאד נדיבים. גם הפשטות מאפיינת את בני מזל דלי וכן פתיחות רבה. נהוג לחשוב על פי יהדות הקבלה, כי אם יתקרב לאל הוא יבורך ויראה אור גדול בחייו ותמיד יהיה לו מה לקבל ומה לתת.

מזל דלי וסמליו מן הקבלה

על פי ספר היצירה לאות צ' יש קשר קבלי מיסטי למזל דלי ולחודש שבט. האות צ' בקבלה מסמלת את הצ' הנחשב לבעל תכונות רוחניות נעלות ומעניקות.
יש קשר בין מזל דלי וחודש שבט שמקור המילה הוא מלשון שוט או מקל חובלים. הגשמים היורדים בעונה זו כאילו חובלים על פני האדמה וממלאים את הנהרות, הואדיות ואת בורות המים שמהם ניתן יהיה לשאוב מים ככל שנחפץ בעונה החמה. זו גם הסיבה לשמו של מזל החודש, על פי הפסוק "ייזל מים מדלייו" כלומר: הדלי משקה את היקום מן המים שבו.

השיעור והתיקון של מזל דלי על פי יהדות הקבלה

תכונותיו של מזל זה הן כאמור מקוריות, יצירתיות, פשטות, מעוף, פתיחות, נדיבות וכן ספונטניות, חריגות וליברליות. את השיעור צריכים הדליים ללמוד ממזל אריה שהוא המזל הקוטבי להם בגלגל המזלות. תכונותיו של מזל אריה הן מלכותיות, עוצמה, הוד והדר, דרמטיות, תשוקה לתהילה ולאור הזרקורים, לקדמת הבמה והם ידועים בכריזמה ובכשרון המנהיגות שלהם.
התיקון של מזל דלי קשור בחודש שבט שעל פי תפיסות מסוימות בקבלה מזוהה עם סמל עץ הזית. כמו שט"ו בשבט מזוהה עימו גם הוא. התיקון מבוסס על היכולת להתחבר עם יסוד האדמה שבו על מנת לחשוף את הסודות של ריפוי בצמחי מרפא.

03-3726075