הלכות בבחירת שם

הלכות בבחירת שם - קבלה ויהדות

הלכות בבחירת שם

במקורות יהדות שונים, כגון הקבלה, מייחסים השפעה לא מבוטלת לשם הרך הנולד. לפי הקבלה, שמו של האדם מהווה את החיבור לבורא עולם דרך נשמתו של האדם. לפי תורת הקבלה השם המורכב מאותיות מעביר אנרגיות שונות, כאשר האחרונות יכולות להיות חיוביות או שליליות. בנוסף, בחירת שם לפי האמור בקבלה רלוונטית לא רק בבואנו לבחור שם לתינוק שהגיח לאוויר העולם, אלא כידוע אף לאנשים מבוגרים המעוניינים לשפר את חייהם ולהחליף את שמם בתקווה שמזלם ישתפר. לכן, חשוב להתייעץ עם מומחי קבלה בכדי לוודא סופית כי אכן נבחר השם הנכון לפי הקבלה.

תורת הקבלה וטיפים בתהליך בחירת השם

ראשית, חרף חשיבותה הידועה של בחירת השם הנכון ליילוד, כדאי לשמור על יחסים תקינים בין בני המשפחה ולא להניח לאמוציות לגרום לריבים על בחירת השם. חשוב לזכור, כי המושג יהדות, כוונתו אינה אך בחירת השם הנכון, אלא אף טומן בחובו ערכים כגון שלום בית וכיבוד הזולת. לכן, השתדלו לשמור על נחת רוח והימנעו ממידות רעות כגון כעס.
לעיתים, נוהגים ההורים לקרוא לצאצא על שם הוריהם. אצל האשכנזים נהוג לקרוא על שם הורה שעדיין בחיים (סבא או סבתא של התינוק/ת), כאשר בעדות המזרח נהוג לעשות זאת לאחר שההורה הולך לעולמו. כדאי לבחון את נסיבות חייו ומותו, במידה ורלוונטי, של האדם שעל שמו יכונה התינוק, שכן מוטב לקרוא לצאצא על שם אדם בעל נסיבות חיים חיוביות ולא שליליות. מומחי קבלה יסבירו לכם כי הנשמה המגיעה לעולם, באה יחד עם שם היילוד. לכן, חשוב מאד שהשם יתקשר לסיטואציה חיובית, גם במידה והתינוק נקרא על שם אדם שנפטר. כלומר רצוי במקרה כזה לקרוא לתינוק על שם אדם שנפטר בשיבה טובה, ולא חלילה בשמי ימיו.

כיצד לגלות את השם הנכון לפי הקבלה

ישנן שיטות שונות הקשורות עם יהדות ותורת הקבלה המאפשרות לגלות את שם היילוד. אחת הדרכים הטובות היא חיפוש בפרשת השבוע, שם לעיתים מסתתרים רמזים בדבר שם הצאצא. יש לעיין בפרשה, כמובן, בשבוע בו נולד התינוק, כיוון שלפי הקבלה נשמת הילד בוחרת את מועד ירידתה לעולם, ואז ניתן למצוא את הרמזים. בנוסף, כדאי לדעת, כי חלומות לפי הקבלה מהווים אף הם מקור רוחני, בו עשוי להתגלות להורים, שם הוולד העתיד לבוא לעולם.

מהפרט אל הכלל בחכמת הקבלה

לאחר שהצגנו את נושא בחירת השם לפי תורת הקבלה בפרט, נתייחס גם ברובד הכללי אל הקבלה. חכמת הקבלה עוסקת בשאלה מדוע קורה לנו מה שקורה ומה המקור לכל זה?
בעולמנו ישנן תופעות שונות המתרחשות באופן יום יומי. בין הדברים שמתרחשים ישנם מקרים חיובים ושליליים, גדולים וקטנים, כאשר לפי הקבלה, המשותף לכולם הוא החוקיות שבגללה אירעו. במילים אחרות, לפי חכמת הקבלה העולם מתנהג על פי חוקים מוחלטים, אשר מהווים את הסיבה לכל אירוע שמתרחש. העניין עם אותם חוקים, שהם נסתרים מן העין ומכאן שמה של הקבלה "תורת הנסתר". אולם, הבשורה הטובה היא שניתן ללמוד את חכמת הקבלה, את החוקים שלה וכך לחיות בצורה נכונה יותר, וחשוב מכול להתחבר אל האושר השלם והאין סופי.

03-3726075