מזל אריה בקבלה

מזל אריה בקבלה - קבלה ויהדות

מזל אריה בקבלה

קבלה היא המיסטיקה היהודית, או יותר נכון לומר: תורת הסוד היהודית. יהדות ללא קבלה היא כמו יהדות ללא הלכה. השניים כבר שזורים זה בזה אלפי שנים ולמרות ששורשי תורת הסוד היהודית נעוצים בתקופות קדומות, הרי שהקבלה כפי שאנו מכירים אותה כיום וכפי שמתרגלים אותה כיום, התפתחה בסוף המאה ה- 12 ובתחילת המאה ה- 13 בדרום צרפת ובספרד. הרעיון העומד מאחורי הקבלה הוא שהעולם המציאותי שלנו אינו אלא מערכת של סמלים המשקפים את גילויו של האלוהים בעולם. מטרתו העליונה של המקובל היא להשתמש ולהבין סמלים אלה כדי שיוכל בעזרת התבוננות פנימית וחווייתית לעלות מעלה מעלה כדי שנשמתו תושב לשורשה העליון, שורשה האלוהי. הקבלה מפרידה בין האל המופשט שאינו ניתן לתפיסה ובין האלוהות הנגלית. מערכת סמלים קבלית זו כוללת גם פרשנות של חלומות לפי הקבלה, משמעות שמות לפי הקבלה ומזלות לפי הקבלה.

ע"פ הקבלה מתחדש בכל יום מעשה בראשית, ולכן ניתן לעשות תחזית אסטרולוגיה יומית לפי הקבלה.

קבלה – מזל אריה וחודש אב

לפי הקבלה מזל אריה קשור לחודש אב וליסוד האש. בני מזל אריה מאופיינים כטיפוסים מלכותיים, עם הערכה עצמית גבוהה הדורשים כבוד וגם יודעים לכבד, אך גם הגאוותנות יכולה להיות מנת חלקם של בני מזל אריה. בן מזל אריה חייב להרגיש כל הזמן במרכז, מעוניין להרשים את הסובבים אותו ויש בו צרכי מותרות ותענוגות שונים. בני מזל אריה יכולים להפוך לבעלי ענווה גדולים ומידת ההכנעה של בן מזל אריה עשויה להובילו לחכמה ולמנהיגות אמת. במידה ויוצמד לענווה היא תאפשר לו קרקע בטוחה להצלחה והשכלה.

מזל אריה – קבלה והסמליות שבו

בספר היצירה מקשרים בין מזל אריה לחודש אב ולאות ט' בקשר מיסטי קבלי. בקבלה רואים באות ט' קשר לנחש המייצג מאגיה וכוחות ריפוי שונים. כמו כן, רומזת האות על האור הגנוז במשפט "וירא אלוהים את האור כי טוב". במשפט זה מופיעה האות ט' בפעם הראשונה במקרא, ולכן העניקו לה סגולות אלה של טוב. מזל אריה גם הוא קשור למלך הנוטה חסד לנתיניו.
מקור שמו של חודש אב הוא מן המילה "אבו" שפירושה בתקופות קדומות היה חום גדול ורב, דבר המקביל לחום השמש בתקופה זו של השנה באזור זה. החודש מכונה גם "מנחם אב" עקב החורבן שחל בחודש זה. לפי הקבלה מזל אריה נתפס גם כמציין את התקומה והגאולה שתבוא ככתוב בפסוק "עם כלביא יקום וכארי יתנשא", בנוסף לרעיון שמזל אריה נמנה גם הוא עם יסוד האש.

השיעור והתיקון של מזל אריה

תכונות מזל אריה שביניהן ניתן למנות עוצמה, הוד והדר, דרמטיות, תשוקה לכבוד ותהילה, כשרון למנהיגות וכריזמה, עומדים בקוטב למזל דלי שתכונותיו הן: מקוריות, יצירתיות, פשטות, נדיבות ופתיחות. בני מזל אריה צריכים ללמוד שיעור ממזל דלי כדי להביא לאיזון ראוי בתכונותיהם.
התיקון של מזל אריה קשור לשבט שמעון שקשור למזל אריה. לפי הקבלה, שמעון היה הרוח מאחורי הענישה של אנשי שכם בשל הפשע שביצעו באחותו דינה. התיקון צריך להיות ביכולת להבחין בין רשע שפגיעתו אמיתית ובין חף מפשע שאינו צריך להיענש.

 

כנסו לאתר  ASKme וקבלו תחזית אסטרולוגיה יומית בהתאם לקבלה היהודית, ,  ASKme נבחרת מומחי המיסטיקה של ישראל מייעצים ונותנים תשובות בכל הקבלה, המיסטיקה והאסטרולוגיה הקבלית  בטלפון :  03-3726075

03-3726075