פירוש חלומות

פירוש חלומות - קבלה ויהדות

חלומות לפי הקבלה

לפי הקבלה, כל אחד ואחת מאיתנו נמצאים בעולם הזה למטרה אחת – על מנת להשיג את האור, וכדי להגיע לכך, מוטל עלינו כבני אדם לעבור תהליך מתמיד של שינויים. באמצעות החלומות, האדם יכול לקבל הזדמנות אשר תחשוף בפניו את אשר עליו לשנות בחייו וכמו כן לקבל משאבי כוח ואנרגיה אשר יאפשרו לו לבצע בפועל את השינויים שעליו לעשות. לפי ספר הזוהר והקבלה, העולם הרוחני מקדים וקובע את התנהלות האדם בעולם הגשמי ולכן כל דבר אשר קורה בעולם הגשמי, מתרחש בעקבות סיבה סמויה בעולם הרוחני. מכאן ניתן להסיק, כי לפי תפיסת הקבלה והיהדות, כדאי לאדם לפענח את חלומותיו. אכן, בספר הזוהר הוזכר כי חלום שלא נפתר הוא כאיגרת שלא נקראה. לפי התפיסה הרווחת בקבלה, פירוש נכון ושימוש עקבי בחלומות, יכול לגרום לאדם לצפות מראש מצבים עתידיים וכן גם למנוע בעיות וקשיים עתידיים שעלולים עוד לבוא.

קבלה – החלק האמיתי והחלק השקרי בחלום

קיימים שלושה סוגי חלומות לפי הקבלה: חלום, חיזיון ונבואה. כמו כן, לחלום יש כמה חלקים. אחד מהם הוא החלק האמיתי של החלום, אשר מראה את העתיד. במידה ופרטי החלום חדים, ברורים ובלתי ניתנים לערעור – האדם החולם יזכור את חלומו גם לאחר שהתעורר. לעתים, החלום מראה גם את העבר, בו הוא מציג שגיאה שאנו מבצעים וחוזרים עליה שוב ושוב. לפי היהדות, זמנם של החלומות האמיתיים הוא בערב שבת, בשבת בצהריים, וגם בימות החול, בין השעות 2:00 ל- 5:00 בבוקר. כמו כן, בנוסף לחלק האמיתי, קיים גם החלק השקרי של החלום. חלומות שקריים הינם חלומות סתמיים ויומיומיים, אשר משקפים את המציאות של האדם ואת הרהורי היומיום. חלומות אלו קשורים לעולם הדמיון של האדם וכן למציאות חייו, למזגו, לסוג התרבות בה הוא חי, ללחצים השגרתיים שהוא חווה ואף לסוג האוכל ממנו הוא ניזון.

קבלה ושאלת החלום

לפי תורת הקבלה ביהדות, יש באפשרותנו לקבל תשובה מעולמנו הרוחני, וזאת על ידי "שאלת חלום". השאלה צריכה להישאל באופן כזה, כך שהיא תייצג משאלה שבסופו של דבר תביא לטובה כללית. שאלה שגויה עלולה להביא לתשובה שגויה, ולכן רצוי לא לשאול את שאלת החלום באופן אנוכי. ניתן לתרגל לפני השינה מדיטציה, אשר יכולה לסייע לנו לקבל תשובה לשאלת החלום שלנו. בזמן המדיטציה, רצוי להתמקד באותיות ז-כ-ר-י-ה וגם מומלץ לקרוא בספר הזוהר.

סמלים בחלום

כדי להגיע לפתרון חלומות לפי הקבלה, ניתן להיעזר בפירושים של סמלים בחלום. ישנם סמלים חיוביים ושליליים. בין הסמלים החיוביים ניתן למצוא את הנחש, אשר מעיד על שפע כלכלי, הביצה, אשר מעידה על כך שבקשתנו נשמעה, יכולת תעופה אשר מסמלת עלייה אל על מעל הטבע וכמו כן גם סמלים כמו בתים ישנים, חברים ותיקים, קרוב משפחה ממדרגה ראשונה אשר נפטר ועוד. סמלים שליליים לפי הקבלה, כוללים את צבע התכלת, נר כבוי, נשיכה על ידי אדם שנפטר, מוות נוסף של אדם שנפטר ועוד.

03-3726075