טיפים לבריאות טובה

טיפים לבריאות טובה - קבלה ויהדות

טיפים לבריאות טובה לפי הקבלה – ושנהיה רק בריאים

בריאות, זאת כל אחד יודע, היא הדבר המשמעותי ביותר שכל אדם מאחל לעצמו ולאהוביו. שמירה על הבריאות הינה חשובה לאין ערוך, ובעידן המודרני ישנה מודעות רבה לנושא, המתבטאת בתזונה נכונה, חזרה לטבע, אורח חיים מאוזן ופעילות גופנית. למרבה הצער, ישנן מחלות שדורשות יותר מתזונה נכונה והן קשות, ממושכות ואף סופניות. רבים הלוקים במחלה קשה או כרונית, מנסים, בנוסף לטיפולים הקונבנציונליים, למצוא פתרונות אחרים הבאים מעולם הרוח, יהדות, קבלה, הלכה ועוד.

קבלה בריאה

הקבלה היא פילוסופית חיים שלמה, האוצרת בתוכה סודות ורזים בתחומים רבים של יהדות, פתרון חלומות לפי הקבלה, אהבה, פריון, פרנסה, עין הרע ועוד. לבריאות יש מקום נכבד בתורה זו וכללים וחוקים שאנו לעיתים נוטים לחשוב שנוצרו מהגבלות דתיות מחמירות, הם למעשה נוסחאות לשמירה על הבריאות ואף להחלמה מחלות קשות. מקובלים מעטים מסוגלים לרקוח שיקויים ולנסח תפילות מיוחדות שמטרתן שמירה על הבריאות או החזרה של הבריאות לגוף חולה, ורק מי שמתעמק בקבלה ולמד אותה כל חייו, יכול להושיע. הרמב"ם היה חלוץ חוקרי הרפואה ובעצמו ניסה וחקר שיקויים ודרכים שונות לשמירה על הבריאות. להלן מספר טיפים לבריאות טובה לפי הקבלה:

שנהיה רק בריאים – עם קבלה או בלעדיה

אולקוס – מומלץ לאכול ביצה רכה במשך שבועיים, על קיבה ריקה.
אבנים בכליות – יש לשתות מיץ סלק בכמויות נכבדות.
בעיות כבד – יש לשתות מיץ העשוי משורש פטרוזיליה, גזר ושורש סלרי בכמויות שוות. את המיץ יש לשתות במשך שבועיים, פעמיים ביום.
מיגרנה – להרטיב זוג גרביים ולגרוב אותן רטובות במשך שבוע.
דיכאון ועייפות – להרבות באכילת בננות.
מחלות סופניות – להרבות באכילת נענע בכל ארוחה ובין הארוחות. בנוסף, יש לקרוא פרקי תהילים.
שיעול – שורפים פרוסת לחם לא טרי ונושמים את האדים שעולים ממנו.
כאבי ראש – לטבול את הרגליים בקערה ובה מי מלח, ולהניח פרוסת תפוח אדמה מקולף על המצח.
כאבים ברגליים – לרחוץ את הרגליים במים מעורבבים בחרדל.
הצטננות – מרסקים שתי בננות עם כוס מים וארבע כפיות סוכר ושותים.

קבלה לבריאות

בקבלה התייחסות מעמיקה לנושא הבריאות. מה שנראה לנו היום טבעי ובנאלי כאורח חיים מקורו בקבלה. למעשה מעודדת הקבלה חיבור בין הגוף לנפש, בידיעה כי נפש בריאה תגרום להבראת הגוף. לכן, הקבלה מעודדת חשיבה חיובית, ריבוי במעשי צדקה, הסרת עין הרע, שימוש מרובה בצמחי תבלין שיש להם סגולות ריפוי רבות, רק צריך לדעת אילו מן הצמחים יעיל לאיזו מחלה.
בבריאות לא משחקים וחשוב להתייעץ עם מקובל הבקיא ברזי הקבלה ויודע לייעץ ולהכין שיקויים שמקורם בקבלה. חשוב לא ליפול לידם של שרלטנים המנצלים את מצבכם הפגיע והרגיש ולפנות רק למי שבקיא היטב בתורת הקבלה.

03-3726075