קבלה מעשית

קבלה מעשית - קבלה ויהדות

קבלה מעשית

תורת הקבלה, אשר מכונה גם "חכמת הנסתר", היא תורת המיסטיקה שפותחה לצד היהדות. לפי הקבלה, בני האדם מתנהלים אמנם במישור הגשמי, אך לכל פעולה אשר נעשית בעולם היומיומי, השגרתי והגשמי בו אנו פועלים, ישנה סיבה בעולם הרוחני. עולם זה של קבלה ויהדות הוא עולם קסום, עשיר ומלא בפילוסופיה אשר מחברת אותנו לעולם הרוחני שלנו. תורת הנסתר עושה שימוש בכל מיני אלמנטים השייכים לעולם הפנימי שלנו ולעולם בו אנו חיים, כגון חלומות שאנו חולמים, משמעות השם לפי הקבלה, מזלות לפי הקבלה, תאריכים בלוח השנה העברי – ומנסה למצוא את המשמעות הרוחנית שלהם. לחלומות לפי הקבלה יש משמעות חשובה, שכן הם יכולים לספק עבורנו מידע רב על עולמנו הפנימי והרוחני, המניעים שלנו, הרצונות שלנו ואף להזהיר אותנו מפני סכנות.

התחום המעשי של הקבלה

הקבלה התפתחה כזרם מיסטי לצד היהדות וממש כפי שהמאמין ביהדות מכיר את ספרי התנ"ך ואת הלכי המסורת הנלוות לו, גם בקבלה יש תורה על כתב ותורה מעשית. ספר הזוהר מהווה את תורת הכתוב של הקבלה ולצידו ישנה גם קבלה מעשית – תחום שלם שעושה שימוש בחכמת הנסתר, בפסוקים ובאמירות מספר הזוהר, ובעזרתם מצליח להפיק שלל אמצעים אשר יכולים להביא לסגולות מסוימות, כגון צירופי אותיות אשר יכולים להביא להצלחה, ממון ושפע, כישופים אשר נשענים על פסוקים מספר הזוהר ועוד.

קבלה מעשית – צירופי אותיות בקבלה, אותיות הע"ב

קבלה היא תורה אשר מייחסת משמעות רבה לאותיות. אותיות יכולות לסמן משמעות בעזרת הגימטריה, כך שבעזרת חישובים אשר מתחשבים הן באות והן במספר הגימטרי, ניתן להגיע לכל מיני משמעויות, כגון התאמה בין בני זוג לפי הקבלה, משמעויות של שמות בני האדם, משמעויות של שמות של מקומות ועוד. צירופי אותיות מוכרים וידועים, הם צירופי אותיות הע"ב. צירופים אלו מייצגים את החיבור שבין העולם הרוחני ובין העולם הגשמי היומיומי. אנשי קבלה רבים עמלו על מנת לזקק את הצירופים הללו מתוך פסוקים חשובים, כדי שיוכלו לכלול משפטים וציטוטים חשובים. בעולם היהדות, לאורך דורות על גבי דורות, נעשה שימוש באותיות אלו, בקמעות, תכשיטים ושאר פריטים. אותיות אלו שובצו בכל מיני אלמנטים וזאת מאחר שיש ביכולתן לזמן לחיים הצלחה, שפע, פריון, זיווג, שגשוג, שמירה על בריאות, וכן הגנה.

קבלה מעשית – כשפים

תחום נוסף של הקבלה המעשית הוא התחום של כשפים שנעשים לפי הכתוב בספר הזוהר. כשפים אלו נעשים על ידי מכשף או איש מקצוע אשר מתעסק ובקיא בחכמת הנסתר. אנשים אלו השקיעו שנים רבות בלימוד ספר הזוהר וחכמת הנסתר וגם השקיעו לא מעט בלימוד הפן המעשי שמתלווה לכך. בקבלה ישנו מגוון נרחב של כשפים, כגון כשפים למען החזרת האהבה, כשפים למען מזל, כמו גם כשפים לפתיחת מזל לזיווג, כשפים נגד עין הרע, כשפים למען הצלחה ושגשוג ועוד.

03-3726075